7 Kasım 2009 Cumartesi

Öğrenciyken Çalışmak mı?

İki hafta önce işe başladım. Çok ani oldu aslında bi arkadaşım telefon etti bilgisayar mühendisliği öğrencisi arıyorlar dedi, öyle deyince hiç kendimi olasılık dahilinde saymayarak kime söylesem diye düşündüm, ertesi gün babam sen gitsene olmadı yapamazsan yarın gelme derler zaten dedi, kaybedecek bişey yok dedi, aynı gün içersinde tamam ben gelcem dedim arkadaşıma ve başladım. Eskişehir Organize Sanayi içerisinde Atard Havacılık Savunma Sanayi AR-GE diye bir firmada. Part time gidiyorum tabi okulum var sonuçta haftada bir buçuk gün gitmeme rağmen zor geldi gene de. Bunda en önemli etken çok uzak oluşu ve ulaşımın tabana kuvvet gücüne paralel seyretmesi. Daha pek birşey yapmadım şimdilik bilgisayarları virüslerden kurtarma ve yedek alarak çöken hard diskleri kurtarma gibi kahramanca işlerde bulundum. Ama asıl benden istedikleri farklı tabi. Bir veritabanı sistemi kurup isteklerini karşılayack programları yazmamı ve bir server kurmamı istiyorlar. Burada işin can alıcı noktası şu: henüz veritabanı ve network dersi almadım. Tamamen kendi genel kültürümle yapacağım:) "Bu nası bi gaz kim verdi sana bu deli cesaretini yarısını da bana ver" diyenler oldu ama kaynağını bilmediğim bu güdü beni buraya kadar getirdi. Geçtiğimiz yaz 2.sınıfın sonunda yaz boyu 3 ayrı yerde yaptığım stajlarda edindiğim tecrübelere(!) dayanarak bişeyler yapmaya çalışacağım elimden geldiği kadar artık. Sonuçta ben öğrenciyim daha hiç hata olmasın diyolarsa paraya kıyıp hakiki öz bilgisayar mühendisi alsalardı canım. Öyle bi durum olursa adım hıdır elimden gelen budur derim çıkarım valla işin içinden...Tabi hızlı davranıp onlar beni kovmadan önce:)
Şaka bi yana öğrenciyken çalışmak bi ayrı zormuş onu da söylemeden edemeyeceğim. Ama o kaynağını bilmiyorum dediğim güdü var ya o sanırım "bu işleri halledip altından kalkarsan daha da bişey olmaz sana kızım öğrendiklerin paha biçilemez" güdüsü. İşte o olmasa çoktan bırakmıştım...

2 yorum:

  1. Hehe. evet öğrenciyken çalışmak zor, ama yapabileceğin bir iş bırakma peşini ;) Misal ben lisedeyken hiç tecrübem olmadığı halde bir işyerinde makinelerin çıktısını serverdaki veritabanına aktaran bir sistem kurup aynı zamanda ağdaki diğer bilgisayarlardan bu verileri işlenebilir hale getirmiştim. Çok zor geldi hatta hırstan 2 gece sabahladım, manuelleri okudum arama motorlarının altını üstüne getirdim hiç unutmuyorum ama asla pes etmedim. Şunu anladımki arama motorları olduğu sürece benim sırtım yere gelmicek. Bu meslekte önemli olan bilmek değil bilgiye ulaşıp kullanabilmek bence.
    Şuan bilg. müh. 1.sınfım ama alakasız bir meslekte çalışıyorum. :D Fakat en kısa zamanda ortağı olduğum datacenter açılacak (inşallah) ve biraz daha büyük oynayıp risk çıtasını yükselticez..

    YanıtlaSil
  2. evet google olmasa bu meslek ilerlemez de zaten bukadar. google olmasa yazdıgım programdaki hatayı nerde bulcam yada bi soruna bir başkası nasıl yaklaşmış onu nerden görcem. Bu arada gecen hafta ayrıldım işten kararımda zor gelmesi değil de ortam bağlayıcı oldu benim için. Bi arkadasım sormustu bikere işyerinin maası mı ortamı mı daha onemli sence diye ben de maası demiştim ama goruyorum ki simdi ortamı hepsinden kat kat onemli. muhendisini anlayan ona deger veren bi sirket sahibi paha biçilemezmiş. orada gecen zamanım içinde bunu fark ettim ve böyle bi karar verdim. bir dahaki çalıstıgım yer şansıma istedigim gibi olur umarım. Buarada simdiden iş girisimlerinde bulunuyorsun tebrik ederim senin de bildgin gibi tecrube en basta gelio bu işte oyuzden cok ii bi yolda ilerliyorsun tebrikler

    YanıtlaSil